Employer Branding

Sollicitanten beoordelen een potentiële nieuwe werkgever in eerste instantie op imago. Een krachtig werkgeversmerk versterkt daarom niet alleen de uitstraling van je organisatie, het trekt bovendien talent aan. Want in de huidige arbeidsmarkt kiezen kandidaten jou, niet andersom. 

EmployerBranding

Sterk werkgeversmerk

Sollicitanten vinden het imago van hun potentiële nieuwe werkgever heel belangrijk. Bovendien verbetert een sterk werkgeversmerk het algemene imago van een organisatie. Employer Branding draagt bij aan een goed beeld van de bedrijfscultuur voor potentiële werknemers. Als je gezien wordt als een aantrekkelijke werkgever dan wordt dat doorverteld. Bij Employer Branding snijdt het mes aan twee kanten. Je trekt er nieuw talent mee aan én je behoudt bestaand personeel. Een sterk werkgeversmerk creëert werknemers die als ambassadeurs fungeren, die actief nieuwe collega’s gaan aantrekken. 

Employee Value Proposition

Employee Value Proposition

Een Employee Value Proposition (EVP) vormt het hart van jullie organisatie en de belofte aan jullie team. Je EVP beantwoordt kernvragen als: wat zijn onze unieke merkwaarden als werkgever, wat maakt onze medewerkers trots om hier te werken, welke eigenschappen delen onze medewerkers en hoe werken we samen? Een sterk werkgeversmerk is gebaseerd op een solide Employee Value Proposition en stelt je in staat om tot een eerlijke en onderscheidende employer brand positionering te komen. Een positie die jullie meerwaarde ten opzichte van concurrenten helder uitdraagt.

 

 

Kenmerken van een sterke EVP:

  • Onderscheidend van  concurrenten
  • Zorgt voor loyaliteit bij jullie medewerkers
  • Zet de bedrijfscultuur op nummer 1
  • Laat jullie verantwoordelijkheid zien

Merkbelofte

De merkbelofte slaat een brug tussen jullie EVP en jullie team. Het is de belofte aan sollicitanten en aan de huidige medewerkers, en jullie visie op de toekomst. Een organisatie kenmerkt zich door een gezamenlijke identiteit, cultuur en ambitie voor de toekomst. Samen sta je ergens voor en dat vertaalt zich in jullie werkgeversmerk. Een verhaal dat wordt gedragen en de medewerkers met elkaar verbindt, dat ze omarmen en vertellen aan de wereld.

 

Kenmerken van een onweerstaanbare merkbelofte:

  • Storytelling is de basis van jullie werkgeversmerk
  • Inspirerend verhaal van en voor jullie (nieuwe) medewerkers
  • Onderstreept jullie ambities voor de toekomst

Employee Value Scan

Een EVS (Employee Value Scan) verwoordt wat jullie als werkgever uniek maakt. Hoe onderscheid je je als werkgever van de rest van de wereld? Deze scan meet hoe aantrekkelijk jullie organisatie is voor werknemers. De resultaten van de EVS vormen de basis voor jullie Employer Branding strategie, Werken-bij site en ook de vacatureteksten. Een Employee Value Scan (EVS) is essentieel om toptalenten te bereiken, te binden en te behouden.

 

Kenmerken van een effectieve EVS: 

  • Onderscheidt jullie organisatie van de concurrentie
  • Vormt de basis voor al jullie content
  • Biedt inzichten direct van jullie medewerkers

Job Value Scan

Een Job Value Scan (JVS) beantwoordt de vraag: waarom zou een kandidaat voor deze vacature bij deze werkgever kiezen? Daarmee ligt de JVS in het verlengde van de Employee Value Proposition. De EVP richt zich op de waarde van de werkgever in de breedste zin. Een JVS is een opsomming van alle redenen die een vacature aantrekkelijk maken voor de ideale kandidaat. Een JVS helpt je om strategische doelgroepen te bereiken, te binden en te behouden. Met een duidelijke JVS kun je jullie arbeidsmarktcommunicatie efficiënter én effectiever inzetten.


Gebruik de JVS als basis voor:

  • Vacatureteksten
  • Afbeeldingen
  • Wervingscampagnes

Candidate Persona

Een Candidate Persona is een semi-fictief profiel van je ideale sollicitant, gebaseerd op grondig onderzoek. Inzicht in demografie, gedragspatronen, motivatie en doelen van de kandidaat, maakt het eenvoudiger om jullie arbeidsmarktcommunicatie te ontwikkelen en af te stemmen op de ideale kandidaat voor elke vacature. Met een goed ontwikkelde Persona weet je precies hoe, waar en naar wie je op zoek moet gaan om jullie vacatures te vervullen. Gebruik je Candidate Persona voor het schrijven van passende vacatureteksten en als basis voor de informatie die op jullie werken-bij website komt te staan.

Hulp nodig bij jullie Employer Brand positionering?

Vul het onderstaande formulier in of     023 553 0350.

Eén van onze Employer Branding strategen neemt binnen 2 werkdagen contact met je op!

  • Hoe kunnen we je bereiken?


  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.