Zorg & Farmaceutisch
Het tekort aan zorgpersoneel is urgenter dan ooit. Om deze uitdaging aan te pakken, is een meerjarige strategie onmisbaar. Een sterk werkgeversmerk is hierbij cruciaal. AdverStrategy ondersteunt organisaties in de zorg bij het ontwikkelen van een professionele Employer Branding strategie.
Klantcases
Is dit ook interessant voor jou?
Neem contact met ons op via
Bouwen aan een Sterk en Eerlijk Werkgeversmerk
Klant: Woonzorggroep Samen
“Hoe kunnen wij – op basis van data en onderzoek – een stevig en eerlijk werkgeversmerk neerzetten in lijn met de organisatiestrategie?” Dat was de vraag waarmee Woonzorggroep Samen aanklopte bij AdverStrategy. Samen staat voor een aanzienlijke uitdaging als gevolg van de dubbele vergrijzing én een toename van openstaande vacatures met 109%. Dit maakt het werven van personeel steeds lastiger. AdverStrategy ontwikkelde voor Woonzorggroep Samen een Employee Value Proposition (EVP) waarmee Samen bouwt aan een solide basis voor hun werkgeverspositionering en Employer Branding.
Het vervolg wordt momenteel uitgewerkt. Er wordt gekeken naar hoe Woonzorggroep Samen zich wil presenteren als werkgever. Ook wordt een positie gekozen voor de arbeidsmarktdoelgroepen die voor Samen van belang zijn. Bovendien biedt de EVP handvatten om de organisatie intern verder te verbeteren.