Industrie & Techniek
Als gevolg van de snelle technologische vooruitgang en de vergrijzing neemt de vraag naar gekwalificeerd technisch personeel toe. In de industrie concurreren bedrijven om de beste kandidaten. Hoe onderscheidt jouw organisatie zich van de rest? Versnel en verbeter je wervingsproces met onze complete Employer Branding oplossingen.
Â
Â
Klantcases
Versterking van het werkgeversmerk in de Dakwereld
Klant: Consolidated
Al meer dan 60 jaar is Consolidated is een autoriteit in de dakwereld met een focus op renovaties, beheer en onderhoud voor gebouweigenaren in Nederland. Een extern bureau, Zuid Creatives, adviseerde Consolidated om hun werkgeversmerk te versterken. In 2023 werd AdverStrategy ingeschakeld voor deze missie.
Een Employee Value Proposition (EVP) werd uitgevoerd om het werkgeversmerk van Consolidated te definiëren. Diepte-interviews met medewerkers resulteerden in inzichten, aanbevelingen en een merkbelofte. Hiermee is de basis gelegd voor de employer branding strategie voor de komende jaren.
Is dit ook interessant voor jou?
Neem contact met ons op via
Zichtbaar als aantrekkelijke werkgever na EVS
Klant: Smurfit Kappa
Smurfit Kappa is een toonaangevende leverancier van papieren verpakkingen, die zich onderscheidt door de diversiteit en expertise van zijn lokale vestigingen. Met een informele werksfeer waar de medewerker voorop staat, maar dit is nog niet bekend bij veel werkzoekenden. Daarom hebben we een Employee Value Scan (EVS) uitgevoerd om de wensen en behoeften van de doelgroepen monteurs en procesoperators in kaart te brengen. Op basis van deze informatie hebben we een landingspagina ontwikkeld, waar je via WhatsApp kan solliciteren. Een innovatieve manier die aansluit bij de doelgroep.
Met een Candidate Persona hebben we de doelgroep gericht kunnen benaderen en enthousiasmeren. Dit heeft geleid tot een geslaagde campagne om de naamsbekendheid en de conversie te verhogen, met meer dan 150 sollicitanten binnen deze lastige doelgroep. Een geweldig resultaat dat Smurfit Kappa op de kaart heeft gezet als een aantrekkelijke werkgever.
Stern employer of choice in de Autobranche
Klant: Stern
Stern benaderde ons met de volgende uitdaging: ‘We willen graag een diepere inhoud en aanscherping van het verhaal van Stern om zo voorkeurswerkgever te worden’. Stern wil talent aantrekken dat past bij de organisatie, en begrijpen ook dat niet iedereen daaraan voldoet. De EVP helpt Stern een duidelijk en eerlijk beeld te schetsen van het werken bij Stern, inclusief bijhorende bewijsvoering. Dit helpt Stern authentieke content te maken voor hun campagnes en werken-bij website, waardoor de verwachtingen van doelgroepen overeenkomen met de realiteit.
Â
Daarnaast wil Stern graag voor de belangrijkste functiegroepen kandidaatpersona’s ontwikkelen, zodat zij deze kunnen gebruiken in hun nieuwe functieprofielen die beter aansluiten op de ideale kandidaat.
Is dit ook interessant voor jou?
Neem contact met ons op via
Is dit ook interessant voor jou?
Neem contact met ons op via
Bouwen aan een Toekomstbestendige Werkomgeving 
Klant: Van der Sluis Technische Bedrijven 
Bij Van der Sluis Technische Bedrijven hebben werknemers vaak een langdurig dienstverband en maken ze carrière vanuit startersfuncties zoals monteur of werkvoorbereider. Het is dan ook niet verrassend dat er een aanzienlijke vergrijzing van het personeelsbestand aan zit te komen.
Deze uitdaging heeft geleid tot de uitvoering van de Employee Value Scan (EVS) door AdverStrategy. De scan is aangevuld met een merkbelofte en persona’s voor drie belangrijke doelgroepen: de monteur, werkvoorbereider en calculator. Uit de scan zijn diverse triggers, barrières, inzichten en aanbevelingen naar voren gekomen waarmee Van der Sluis hun arbeidsmarktcommunicatie kan afstemmen op het authentieke verhaal van hun eigen medewerkers.