Consolidated versterkt werkgeversmerk in de dakwereld

Consolidated versterkt werkgeversmerk in de Dakwereld

Al meer dan 60 jaar is Consolidated toonaangevend in de wereld van het dak. Bij Consolidated werken mensen met passie voor hun vak aan renovaties, beheer en onderhoud voor gebouweigenaren in heel Nederland. In 2018 heeft een extern bureau (Zuid Creatives) de corporate brand strategie van Consolidated vastgelegd. Daar kwam onder meer als aanbeveling uit dat het werkgeversmerk beter naar voren moest komen. In 2023 werd AdverStrategy hiervoor aangehaakt.

Employer branding strategie

Door middel van een Employee Value Proposition (EVP) is het werkgeversmerk van Consolidated in kaart gebracht. Diepte-interviews zijn afgenomen met medewerkers uit de verschillende onderdelen van de organisatie, waaruit verschillende inzichten, aanbevelingen en een merkbelofte zijn opgemaakt. Op basis hiervan kan Consolidated hun Employer Branding strategie voor de komende jaren bepalen.

Dakdekker Persona

Daarnaast heeft Consolidated één hoofddoelgroep die lastig te werven is: de dakdekker. Hiervoor heeft AdverStrategy een Persona van de ideale kandidaat opgemaakt door een combinatie van doelgroeponderzoek en interviews met huidige medewerkers met het profiel van de ideale kandidaat. De Persona geeft Consolidated inzicht in wat de doelgroep belangrijk vindt, hoe groot de doelgroep is en waar ze zich bevinden. Hier kan Consolidated hun wervingsstrategie, mediamix en campagne voor de doelgroep op aanpassen.