Whitepaper Employee Value Proposition (EVP)
Wat is een Employee Value Proposition en wanneer zet je een EVP in?
Een sterk en aantrekkelijk werkgeversmerk is gebouwd op een goede Employee Value Proposition. Een EVP vormt de basis voor jullie Employer Branding.
Welke belofte heb je jullie (toekomstige) werknemers te bieden? Medewerkers ruilen hun inzet en prestaties niet langer voor geld alleen. Naast salaris zijn voor de jongere generaties talenten ook cultuur en zingeving belangrijk. Aan welke waarden hechten Gen Z en Millennials nog meer? Dat lees je in deze whitepaper.
Waarom is Employee Value Proposition belangrijk?
In de huidige krappe arbeidsmarkt is het belangrijker dan ooit om jezelf te onderscheiden van andere werkgevers. Een Employee Value Proposition help je hierbij. Bovendien helpt een sterke waardepropositie je niet alleen nieuw talent aan te trekken, maar ook getalenteerde medewerkers te binden en te behouden.
In deze whitepaper behandelen we de kernprincipes van Employee Value Proposition en vertellen we waarom het zo belangrijk is om deze principes te hanteren. Ook leer je uit welke elementen een EVP bestaat en aan welke criteria een EVP moet voldoen.Â
Dit komt aan bod in de whitepaper
- Het belang van een EVP
- 4 generaties op de werkvloer
- Ontwikkel je eigen propositie
- Belangrijke elementen in een EVP
- Criteria aan een geformuleerde propositie