EVP voor gemeenten Heemstede en Bloemendaal

Van EVP naar Actie: de strategie van Gemeente Heemstede-Bloemendaal

De arbeidsmarktcommunicatiestrategie van Gemeente Heemstede-Bloemendaal is ontworpen om de kloof te overbruggen tussen hun Employee Value Proposition (EVP) en de uiteindelijke arbeidsmarktcommunicatie naar buiten toe.

Centrale vragen

Bij het formuleren van de arbeidsmarktcommunicatiestrategie staan de volgende vragen centraal:

 

  • Wat willen we bereiken en vertellen, en aan wie?
  • Hoe willen we dit bereiken, en hoe maken we dit meetbaar?

 

Het gaat erom de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste doelgroep via het juiste kanaal te brengen.

Belangrijke elementen

Belangrijke elementen in deze strategie zijn:

 

  • Het bepalen van de juiste boodschap en kanalen voor communicatie om maximale betrokkenheid van de doelgroepen te realiseren.
  • Richtlijnen en suggesties voor een effectieve contentstrategie op basis van verschillende niveau’s die resoneert met de strategische doelgroepen van Gemeente Heemstede-Bloemendaal.

 

Met dit raamwerk heeft Gemeente Heemstede-Bloemendaal de benodigde tools om gerichte content en campagnes op te starten, met duidelijke doelstellingen voor elk touchpoint in de candidate journey. Dit zorgt voor consistente en doeltreffende communicatie, wat uiteindelijk leidt tot een sterker employer brand en een effectievere wervingsstrategie.

Kompas

De EVP fungeert hierbij als kompas, waardoor alle communicatie-uitingen in lijn zijn met de kernwaarden en beloftes van Gemeente Heemstede-Bloemendaal aan haar huidige en toekomstige medewerkers.

* Vanwege vertrouwelijke aard kunnen we niet alle inhoudelijke details van deze strategie openbaar maken. Bovenstaande samenvatting biedt een overzicht van de belangrijkste elementen en aanpak.