Waarom je juist nu aan de slag moet met Employer Branding
In de snel evoluerende wereld van werving en selectie wordt het steeds uitdagender om de juiste talenten aan te trekken. Werkgevers worden geconfronteerd met nieuwe uitdagingen. Ze ontvangen minder goede reacties op vacatures, ervaren een gebrek aan bekendheid bij potentiële medewerkers en soms komt het bedrijfsimago niet overeen met de werkelijkheid. Allemaal redenen waarom het juist nu cruciaal is om serieus aan de slag te gaan met Employer Branding.Â
1. Minder goede reacties op vacatures
Je merkt dat het aantal kwalitatieve reacties op jullie vacatures afneemt. Dit kan te maken hebben met een toenemende concurrentie op de arbeidsmarkt. Maar ook met het feit dat potentiële kandidaten steeds selectiever worden in hun zoektocht naar de ideale werkgever. Met Employer Branding kun je de unieke eigenschappen van jullie organisatie benadrukken. Daarmee word je aantrekkelijker voor potentiële werknemers én je trekt mensen aan die beter bij je organisatie passen.Â
2. Onvoldoende bekendheid bij potentiële medewerkers
Ook kan het zijn dat je organisatie onvoldoende bekend is bij potentiële medewerkers. Tegenwoordig is online aanwezigheid van groot belang. Het ontbreken van een sterk Employer Brand kan resulteren in mindere zichtbaarheid op relevante platforms. Door gericht te werken aan een sterk werkgeversmerk, vergroot je organisatie haar bereik en word je aantrekkelijker voor talent. Wij zien dat regionale promotie van je werkgeversmerk net zo goed werkt als adverteren op landelijke schaal.
3. Imago komt niet overeen met de werkelijkheid
Een discrepantie tussen het bedrijfsimago en de werkelijkheid kan desastreus zijn voor het aantrekken van talent. In de Candidate Journey baseren potentiële werknemers hun beslissingen vaak op de perceptie die ze hebben van een werkgever. Als het werkgeversimago niet overeenkomt met de werkelijkheid, kan dit ervoor zorgen dat potentiële medewerkers ervoor kiezen om niet te solliciteren. Of dat hun verwachtingen niet overeenkomen met de werkelijkheid. Employer Branding stelt organisaties in staat om een authentiek beeld te presenteren en de werkelijke bedrijfscultuur te tonen, zodat jullie de juiste medewerkers aantrekken.Â
Conclusie
Kortom, Employer Branding is niet langer een optionele recruitment strategie, maar een noodzakelijke investering voor organisaties die willen opvallen en toptalent willen aantrekken. Door nu actie te ondernemen met jullie Employer Branding, leg je de fundering voor een sterke positie in de zoektocht naar en het aantrekken én behoud van talent.
Waar beginnen met Employer Branding?
Bij AdverStrategy staat een team van Employer Brand strategen met ruim 20 jaar ervaring in arbeidsmarktcommunicatie en recruitment voor jou klaar. Wij hebben alle expertise en tools in huis om jouw unieke werkgeversverhaal in kaart te brengen, creatief vorm te geven en vervolgens jouw authentieke verhaal aan de wereld te vertellen via ijzersterke campagnes!
Neem vrijblijvend contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden! Bel een van onze strategen op +31 (0)23 553 0350 of stuur een mail naar info@adver-online.nl