Employer Branding duur? Personeelsverloop kost meer
In de markt horen we geregeld dat investeren in een sterk werkgeversmerk weggegooid geld is. Dat snappen we wel, want Employer Branding levert niet direct kandidaten op. Toch is een sterk Employer Brand niet alleen belangrijk voor het aantrekken van nieuw talent, maar juist ook voor het behoud van medewerkers. Een aantrekkelijk werkgeversimago zorgt voor een gevoel van trots, verbondenheid en saamhorigheid. Daarom wordt er ook wel gezegd dat behoud van personeel het ‘nieuwe recruitment’ is. We geven je 3 goede redenen om in Employer Branding te investeren.Â
1. Je krijgt kwalitatief mindere reacties op jullie vacatures
Als het aantal kwalitatieve reacties op jullie vacatures afneemt, dan is dat mogelijk een gevolg van meer concurrentie op de arbeidsmarkt. Ook kan het zo zijn dat kandidaten selectiever worden in de zoektocht naar hun ideale werkgever. Met een sterk Employer Brand kun je de unieke eigenschappen van jullie organisatie in de spotlight zetten. Zo word je aantrekkelijker voor talenten. Bovendien trek je met een sterk werkgeversmerk kandidaten aan die bij jullie organisatiecultuur passen.Â
2. Jullie organisatie is onvoldoende bekend bij potentiële kandidaten
Mogelijk is je organisatie onvoldoende bekend bij de doelgroep. Vandaag de dag is online aanwezigheid van jullie organisatie van essentieel belang. Zonder sterk Employer Brand is jullie organisatie mogelijk minder zichtbaar op online platforms. Door continu te werken aan een sterk werkgeversmerk, zul je merken dat het bereik van jullie organisatie toeneemt en dat jullie aantrekkelijker worden voor talent. Vanuit onze ervaring zien we dat regionale promotie van je werkgeversmerk net zoveel effect heeft als adverteren op landelijke schaal.
3. Jullie werkgeversimago komt niet overeen met de werkelijkheid
Als er een afwijking bestaat tussen jullie bedrijfsimago en de werkelijkheid, dan kan dat desastreuze gevolgen hebben voor het aantrekken van talent. Potentiële werknemers baseren hun beslissingen tijdens de Candidate Journey namelijk op hun perceptie van een werkgever. Wanneer het werkgeversimago niet aansluit bij de werkelijkheid, dan kan dit een reden zijn voor potentiële medewerkers om niet te solliciteren. Of ze ervaren dat hun verwachtingen niet in overeenstemming zijn met de werkelijkheid. Employer Branding zorgt ervoor dat organisaties een authentiek beeld presenteren en hun werkelijke bedrijfscultuur tonen, zodat jullie de juiste medewerkers aantrekken.Â
Conclusie
Wij zijn ervan overtuigd dat Employer Branding niet langer een optionele recruitment strategie is, maar een noodzakelijke investering voor organisaties die willen opvallen en toptalent willen aantrekken. Daarom is ons advies om nu actie te ondernemen met jullie Employer Branding. Leg nu de fundering voor een sterke positie in de zoektocht naar en het aantrekken én behoud van talent!
Waar beginnen met Employer Branding?
Bij AdverStrategy staat een team van Employer Brand strategen met ruim 20 jaar ervaring in arbeidsmarktcommunicatie en recruitment voor jou klaar. Wij hebben alle expertise en tools in huis om jouw unieke werkgeversverhaal in kaart te brengen, creatief vorm te geven en vervolgens jouw authentieke verhaal aan de wereld te vertellen via ijzersterke campagnes!
Â
Wij vertellen je graag meer over onze visie en plan van aanpak voor een succesvolle Employer Branding Campagne.
Neem vrijblijvend contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden! Bel een van onze strategen op +31 (0)23 553 0350 of stuur een mail naar info@adver-online.nl