Employer Branding duur? Personeelsverloop kost meer
In de markt horen we geregeld dat investeren in een sterk werkgeversmerk weggegooid geld is. Dat snappen we wel, want Employer Branding levert niet direct kandidaten op. Toch is een sterk Employer Brand niet alleen belangrijk voor het aantrekken van nieuw talent, maar juist ook voor het behoud van medewerkers. Behoud van personeel is het ‘nieuwe recruitment’. We geven je drie goede redenen om in Employer Branding te investeren.Â
1. Kwalitatief betere reacties op vacatures
Als het aantal kwalitatieve reacties op vacatures afneemt, dan is dat mogelijk een gevolg van meer concurrentie op de arbeidsmarkt. Ook kan het zo zijn dat kandidaten selectiever worden in de zoektocht naar hun ideale werkgever. Met een sterk Employer Brand kun je de unieke eigenschappen van je organisatie in de spotlight zetten. Zo word je aantrekkelijker voor talenten. Bovendien trek je met een sterk werkgeversmerk kandidaten aan die bij de organisatiecultuur passen.
2. Meer bekendheid bij potentiële kandidaten
Mogelijk is je organisatie onvoldoende bekend bij de doelgroep. Vandaag de dag is online aanwezigheid van je organisatie van essentieel belang. Zonder sterk Employer Brand is de organisatie mogelijk minder zichtbaar op online platforms. Door continu te werken aan een sterk werkgeversmerk, zul je merken dat het bereik van je organisatie toeneemt en dat de organisatie aantrekkelijk wordt voor talent. Vanuit onze ervaring zien we dat regionale promotie van je werkgeversmerk net zoveel effect heeft als adverteren op landelijke schaal.
3. Authentiek werkgeversimago
Wanneer er een afwijking bestaat tussen het bedrijfsimago en de werkelijkheid, dan kan dat desastreuze gevolgen hebben voor het aantrekken van talent. Potentiële werknemers baseren hun beslissingen tijdens de Candidate Journey namelijk op hun perceptie van een werkgever. Wanneer het werkgeversimago niet aansluit bij de werkelijkheid, dan kan dit voor potentiële medewerkers een reden zijn om niet te solliciteren. Of ze ervaren dat hun verwachtingen niet in overeenstemming zijn met de werkelijkheid. Employer Branding zorgt ervoor dat organisaties een authentiek beeld presenteren en hun werkelijke bedrijfscultuur tonen, waarmee ze de juiste medewerkers aantrekken.
Conclusie
Employer Branding is niet langer een optionele recruitmentstrategie, maar een investering waard voor organisaties die willen opvallen. Ga daarom snel aan de slag met Employer Branding en trek toptalenten aan. Leg nu de fundering voor een sterke positie in de zoektocht naar en het aantrekken én behoud van talent!
Waar beginnen met Employer Branding?
Bij AdverStrategy staat een team van Employer Branding strategen met ruim 20 jaar ervaring in arbeidsmarktcommunicatie en recruitment voor je klaar. Wij hebben alle expertise en tools in huis om je unieke werkgeversverhaal in kaart te brengen, creatief vorm te geven en vervolgens je authentieke verhaal aan de wereld te vertellen via ijzersterke campagnes!
Wij vertellen je graag meer over onze visie en plan van aanpak voor een succesvolle Employer Branding Campagne.
NEEM VRIJBLIJVEND CONTACT MET ONS OP
en vraag naar de mogelijkheden! Bel een van onze strategen op +31 (0)23 553 0350 of stuur een mail naar info@adver-online.nl